Oslo internasjonal kirkemusikkfestival
Av KritikkportalenTilleggsinformasjon
Erindringer om øyeblikket
kritikk_publisert:12.03.2018Årets kirkemusikkfestival i Oslo ble avsluttet med kvalitet under høy himmel og et program som konkurrerer i tet blant verdens festivaler innenfor sjangeren, skriver Olav Egil Aune
En skridende katedral
kritikk_publisert:https://www.vl.no/kultur/anmeldelse/en-skridende-katedral-1.1111995Mange skjelv tærer uregjerlig på sinnets helbred for tiden – men er «skjelvet» kontrollert, kan det gå riktig greit. Som i Oslo domkirke onsdag kveld.
Telemann: musikkeventyr uten drama
kritikk_publisert:05.03.2018Med både Minken og dukkefiguren Amadeus fraværende, ble premieren på det nye musikkeventyret om komponisten Telemann noe amputert, skriver Maren Ørstavik.
Levende historiefortelling
kritikk_publisert:05.03.2018Eventyret om Telemann er et ypperlig kammerspill slik det framsto under Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival lørdag, skriver Marianne Lystrup.
Telemanns overlykkelige barndom
kritikk_publisert:06.03.2018Kombinasjonen av høytlesning med innlevelse og finstemt barokkensemble fungerer fortreffelig, men teksten i Eventyret om Telemann heller mot det banale, skriver Hilde Halvorsrød.
Berikende og ubehagelig konsert
kritikk_publisert:03.03.2018«I slavehandelens spor» er en markant og viktig festivalåpning, skriver Espen Selvik.