Marte Eberson / Mad boy
Av KritikkportalenTilleggsinformasjon
Står støtt alene
kritikk_publisert:16.01.2016Andre inspirasjonskilder, samme løft. Marte Eberson står støtt også uten Highasakite, skriver Vegard Enlid.
Sterk solodebut
kritikk_publisert:15.01.2016Marte Ebersons første soloplate er full av kjølig og elegant synth-pop, Ane Bamle Tjellaug.
Blodfattig kost
kritikk_publisert:15.01.2016Et tilskudd til den ubetydelige musikken, skriver Kim Klev.
Marte Eberson: Mad Boy
kritikk_publisert:15.01.2016I den beherskede popen blir så vel vokalens som synthenes skrik likevel mer velmenende enn vonde. Det melodiske mørket låter dermed mer estetisk enn egentlig emosjonelt, skriver Aslaug Olette Klausen.
Et dempet utbrudd fra Marte Eberson
kritikk_publisert:14.01.2016Kjærlighetens frustrasjoner er blitt til et solid elektropop-album fra keyboardisten i Highasakite, skriver Robert Hoftun Gjestad
Synther i vintersol
kritikk_publisert:09.01.16Eberson er tredjemann ut fra Highasakite med soloalbum. Ikke rart det gikk hardt for seg i studio under innspilling av forrige album fra bandet, skriver Per Asbjørn Risnes
Mild galskap
kritikk_publisert:15.01.2016Marte Eberson går egne, men ikke særegne, veier på sitt første soloalbum, skriver Maria Lokna