facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
24.6.2018 15:42

Festspillene i Bergen 2018

Av Kritikkportalen
FiB_Grieg_Gubaidulina_270518_0115

Tilleggsinformasjon

Man kan lure på hvordan det ser ut inni hodet på Anja Garbarek

kritikk_publisert:29.05.2018

Anja Garbareks elektroniske skranglejazz utgjør det emosjonelle lydsporet til Jo Strømgrens forvrengte univers i «The Road Is Just A Surface», skriver Maren Ørstavik.

Støykunst mellom hat og håp

kritikk_publisert:28.05.2018

Paneldebatt og konsert om netthat rommer interessante tanker om hatets kraft, men alle de velkjente gode intensjonene gjør det litt for pent og pyntelig, skriver Camilla Helen Heiervang. (Abo.)

Musikk utgjør kjernen på Festspillene i Bergen, men det er scenekunsten som provoserer mest

kritikk_publisert:28.05.2018

Kommentar: Har kunstmusikken mistet evnen til provokasjon, spør Maren Ørstavik.

Når musikalsk galskap fungerer

kritikk_publisert:25.05.2018

Den mest intense surround-opplevelsen som mennesker kan skape, ble åpenbart i en fullsatt Grieghallen, skriver Espen Selvik.

Tvil og tru i tonar

kritikk_publisert:25.05.2018

Å opna med ei dødsmesse var eit dristig val av Festspillene i Bergen, skriver Sjur Haga Bringeland.

Opphøyde klanger

kritikk_publisert:22.06.2018

Religiøs musikk har fått mye plass under Festspillene i Bergen i år. Det funker, skriver Maja Skanding.

Åpningskonsert Festspillene i Bergen: Det ultimate samspillet

kritikk_publisert:23.05.2018

an trenger bare ord og toner for å lage et praktfullt musikkdrama. Dét visste Hector Berlioz, og det ble over alle grenser tydelig i Grieghallen onsdag kveld, skriver Tori Skrede.

Ja til små format!

kritikk_publisert:14.06.2018

En konsert med Ragnhild og Eldbjørg Hemsing er Maja Skandings festspillhøydepunkt i år.

Festivalen som bekrefter ens identitet

kritikk_publisert:15.06.2018

Musikkformidling bør utfordre sitt publikum til å strekke seg lenger enn de selv kan forutse. Det savnet jeg under Festspillene i Bergen, skriver Sunniva Thomassen.

Hvorfor har de laget dette stykket til Festspillene i Bergen?

kritikk_publisert:28.05.2018

Balladepodden, ved Judith Dybendal og Maja Skanding, var ikke sikre etter urpremieren av Anja Garbarek og Jo Strømgren Kompanis The Road is just a surface.




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.