av carte blanche
Av KritikkportalenTilleggsinformasjon
Shadows Remain Silent
kritikk_publisert:Scenekunst.no 23.01.2014Shadows Remain Silent er et tidsskille i norsk dans, skriver Sidsel Pape. For første gang inntar en danserdrevet og improvisasjonsbasert forestilling Hovedscenen på Operaen. Og ved hjelp av Carte Blanche blir det klart hva Hooman Sharifi vil fram til.
Mot til å feile
kritikk_publisert:Scenekunst.no 17.02.2016I flere år har jeg unngått å se Carte Blanches forestillinger. De virtuose oppvisningene jeg har slumpet til å se, har jeg ikke opplevd angikk meg eller dansefeltet det minste. Men med teatersjef Sharifis nye programmering plasserer Carte Blanche seg med ett sentralt i norsk samtidsdans, skriver Lisa Nøttseter om “av carte blanche”.
Kraftfulle gjester i Operaen
kritikk_publisert:Ballade, 29.01.2016Hvis samtidsdansens viktigste kall er å være tankevekkende, er ”- av Carte Blanche” en suksess. Hvis målet er å være involverende og fysisk engasjerende, stikker premiere-gjesten Motorpsycho av med diplom, skriver Margrete Kvalbein.
Kaosnatt i Operaen
kritikk_publisert:Dagsavisen, 29.01.2016Carte Blanche og Motorpsycho er ikke uten videre full klaff, skriver Mode Steinkjer.
Vellykket dans med rockere
kritikk_publisert:Bergens Tidende, 06.02.2016Carte Blanche tester ut det umiddelbare og uforutsigbare i møtet med Motorpsychos melodiøse improvisasjoner, skriver Charlotte Myrbråten. .