Oslo Kirkemusikkfestival 2016
Av KritikkportalenTilleggsinformasjon
Et spennende sted å være
kritikk_publisert:Aftenposten, 11.03.2016Med Salmebok 2013 som ramme viste Uranienborg Vokalensemble både tematisk og historisk bredde i samlingen – og hvordan tradisjoner kan fornyes, skriver Ida Habbestad.
Musikk inspirert av vann
kritikk_publisert:Aftenposten, 11.03.2016Overbevisende og konseptuelt, skriver Maren Ørstavik.
Händels finstilte musikkdramatikk
kritikk_publisert:Dagbladet, 09.03.2016Det var Händel opp og i mente de første dagene av Oslo Kirkemusikkfestival, skriver Ståle Wikshåland.
Knallåpning med Händel-kantater
kritikk_publisert:Vårt Land 05.03.2016Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival skaffet seg et problem gjennom åpningskonserten: Händel-kantatene ble en opplevelse det blir vanskelig å toppe, skriver Lars O. Flydal.
Portretter av et indre sjelsliv
kritikk_publisert:Vårt Land 09.03.2016Det spanske ensemblet Al Ayre Español viser at musikken er kirkens viktigste ornament, skriver Olav Egil Aune.
«Nybarokk» fra kirkemusikkfestivalen
kritikk_publisert:Vårt Land 06.03.2016Fra åpningskonserten med Händel-kantater i originalversjon, tok Music for a while spranget 400 år frem i tid, med ærbødig og forfriskende barokk-improvisasjon i Sofienberg kirke, skriver Lars O. Flydal.