facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
5.10.2015 18:42

Festspillene i Bergen 2015

Av Kritikkportalen
Ensemble Allegria og Ane Dahl Torp Foto: FiB/Thor Møller

Tilleggsinformasjon

Flat plakat

kritikk_publisert:Morgenbladet 04.06.2015

Ny opera med viktig budskap, men uten nyanser, reddes av solid produksjon og fremragende utøvere, skriver Emil Bernhardt.

Vennegjeng i særklasse

kritikk_publisert:Dagbladet 09.06.2015
Full uttelling for enkel formel på Festspillene i Bergen, skriver Ståle Wikshåland. .

For langt mellom det man bare MÅ få med seg

kritikk_publisert:Aftenposten 03.06.2015

De første dagene av Festspillene i Bergen ble skuffende daffe for en klassisk musikkanmelder, skriver Astrid Kvalbein. .

Kammeropera om kvinnekamp

kritikk_publisert:Ballade 01.06.2015

Økt engasjement og kunnskap om undertrykkelse og vold mot kvinner er hovedbudskapet i Cecilie Ores nye kammeropera til tekst av Bibbi Moslet. Men Ore taler til sin egen menighet, skriver Thomas Erma Møller. .

Breidd utan brodd

kritikk_publisert:Framtida.no 29.05.2015

Det er mange store artistnamn i Festspill-programmet i år. Men ikkje alle namna har noko der å gjera, meiner Sjur Haga Bringeland. 

Kamp for kjærligheten åpnet Festspillene i Bergen

kritikk_publisert:Vårt Land 28.05.2015

Dyktige solister klarte å gjenskape kjærlighetsdramaet i Porgy og Bess uten kostymer og scenografi, skriver Brita Skogly Kraglund. .

Underholdende, men overflatisk Obra

kritikk_publisert:Bergens Tidende 29.05.2015

Det er i høyeste grad et ambisiøst prosjekt som markerer åpningen på årets Nattjazz i Røkeriet torsdag kveld, skriver Einar Engelstad. .

Ikke farlig nok «Obra»

kritikk_publisert:Bergensavisen 28.05.2015

Jon Balkes idé var god, å bruke kunst til å si noe om finanskrisen. Men verken musikken eller teksten nådde helt gjennom, skiver Ann Kristin Ødegård. .

Ambisiøs og innholdsrik avslutning på Festspillene

kritikk_publisert:Aftenposten 11.06.2015

Der hvor Monteverdi gikk langt i å integrere musikk og teater, går koreograf Sasha Waltz videre ved å integrere opera og dans, skriver Maren Ørstavik om «L’Orfeo». . 

Prismefestival i Bergen

kritikk_publisert:Ballade 08.06.2015

Festspillene i Bergen er mer fargerike enn noen gang. Men hvor mye variasjon, og hvor lite risiko, tåles før det hele blir et rent kunstnerkarneval, spør Thomas Erma Møller. . 




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.